TomTom Spark 3 Review Eén voor alles

Activity-tracker, GPS-hartslagmeter en MP3-speler - met de TomTom Spark 3 beschikt u over een overzicht van alle relevante gegevens tijdens de training en in het dagelijks leven.

Ik ben plat! Misschien was het trainingsprogramma in de afgelopen dagen een beetje te ambitieus. Mijn kalf maakt tenminste zo'n hint. Omdat na 30 minuten lopen van het strand de spier plotseling dichtgaat. Het helpt niet, ik moet een korte stop maken. Maar geen probleem, ik druk eenvoudig op de pauzeknop op mijn Tom Tom Spark 3 en geniet met de juiste muzikale begeleiding van het uitzicht op de zee. En na een paar stappen gaat het weer door. Dat voelt ook mijn trainingsklok:

Net zoals ik de TomTom Spark 3 opnieuw start, knippert het display en meldt het: "Appropriate Recovery"

TomTom Spark 3 - de alleskunner

Activity tracker, GPS-sporthorloge met hartslagmeting en MP3-speler - de TomTom Spark 3 verbindt drie apparaten in één horloge:

1. Activity Tracker Stel individuele dagelijkse doelen in de categorieën behandelde stappen, afstand, calorieverbruik en actieve tijd in. Een van deze doelen kunt u met de hoogste prioriteit nastreven. Als u dit binnen 24 uur bereikt, verschijnt er een pictogram op het display van TomTom Spark 3. Het volgen van de slaaptijd is natuurlijk ook mogelijk.
  2. Running- en fitnessklok Naast de alledaagse activiteiten, kun je alle sportunits vastleggen met de TomTom Spark 3. Dus er is een modus voor hardlopen en fietsen (Inddor en buiten), zwemmen, studiotraining en een freestyle-modus om team- en balsporten bij te houden. Naast de tijd worden de afgelegde afstand, het tempo, de verbruikte calorieën en de hartslag bepaald via een optische sensor (zonder borstriem). Alle gegevens kunnen live worden gevolgd tijdens de training op het display.
  3. MP3-spelers 3 GB opslagruimte op de TomTom Spark 3 is geschikt voor maximaal 500 nummers. Met een Bluetooth-headset heb je je favoriete afspeellijsten direct om je pols.

Uitgebreide evaluatie

Een volledige evaluatie van alle training- en activiteitsgegevens via de app en de online portal. Hier kunt u alle eenheden gedetailleerd bekijken, inclusief de exacte route en de koers van de hartslag en snelheid voor de verschillende secties. Geweldige service voor alle hardlopers en fietsers die niet alleen hun tijd in het huis willen doorbrengen, maar ook nieuwe routes willen uitproberen - thuis, op vakantie of tijdens een zakenreis - het online portaal kan ook worden gebruikt door andere providers (zoals Strava) en kopiëren naar de klok. De routefunctie van TomTom Spark 3 leidt je vervolgens langs de onbekende route.

Eén horloge - vier varianten

Het fitness-horloge TomTom Spark 3 is verkrijgbaar in vier verschillende versies. Het standaardmodel (zonder hartslagmeting en zonder geheugen voor muziek) is verkrijgbaar vanaf 129 Euro. Met muziekopslag en koptelefoon kost deze versie 179, 99 euro. Ook verkrijgbaar als hartslagmeter is de TomTom Spark 3 in de Cardio-versie met hartslagmeting en zonder (199 Euro) en (249 Euro) muziekgeheugen

Haal alles uit de TomTom Spark 3

Maar om alle functies te gebruiken en te begrijpen, is het de moeite waard om de gebruikershandleiding te bekijken voor de eerste trainingssessie. U moet dit weten en hierop letten:

1. Hoewel de navigatie via een enkele knop, die in vier richtingen kan worden ingedrukt, zeer snel begrijpelijk is. Maar voor het monitoren van trainingssessies, heeft de TomTom Spark 3 - althans ons testmodel - geleverd met een vooraf ingestelde demomodus. Dit moet vóór de eerste eenheid in de instellingen worden uitgegeven - maar dan begint het.
  2. Wees niet verbaasd als de calorie-informatie aanzienlijk hoger is in de evaluatie van uw dagelijkse activiteiten dan in vergelijkbare modellen. Deze meten meestal alleen degenen die worden verbruikt tijdens activiteitencalorieën, de informatie in TomTom Spark 3 echter op basis van uw BMI en omvatten ook het basaal metabolisme, dwz het calorieverbruik in rust.
  3. Dit geeft u, als u de tracker 's avonds en' s ochtends weer hebt opgeslagen - afhankelijk van de slaapduur - ongeveer 300 calorieën "op de klok". Is eigenlijk een goed gevoel - je hoeft alleen maar te weten waar de gegevens vandaan komen!

Race of ontspan: voor wie is de TomTom3 geschikt?

Is de TomTom Spark 3 meer geschikt voor beginners of professionals? Duidelijk antwoord: voor beiden!

• De uitgebreide trainingsgegevens en het uploaden van nieuwe routes zullen zeker worden gebruikt door ambitieuzere atleten. Ook interessant voor deze doelgroep: de racemodus. Daar neem je het tegen jezelf op en vergelijk je je trainingsprestaties met de eerder bepaalde identieke trackgegevens.

Maar ik ben nog steeds op vakantie en ik wil het echt een beetje makkelijker doen. Voordat ik begon, stelde ik mezelf een tijd als doel voor mijn trainingssessie. In plaats van naar de klok te loensen om je hartslag, tempo en afstand bij te houden, ga ik liever op een scherm. Als ik naar de klok kijk, zie ik nu alleen hoeveel procent ik al van dit doel heb bereikt. Zelfs high-tech op de arm kan soms zeer verlichtend zijn!